Τ.Ε.Ι. Καβάλας - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων Φιλοξενίας & Αναψυχής

Στοιχεία
Τύπος μαθήματος: Μικτό
Ώρες/εβδομάδα: 4 (2 Θεωρία & 2 Ασκήσεις Πράξης)
Τυπικό εξάμηνο: ΣΤ'
Επίπεδο μαθήματος: ΕΥ/ΜΕ
Προαπαιτούμενα μαθήματα: -
Διδακτικές μονάδες: 5

Περιγραφή
Ο κύκλος των μαθημάτων θα εισάγει τους σπουδαστές στις έννοιες του ελεύθερου χρόνου, της φιλοξενίας και του τουρισμού και θα εξετάζει την οικονομική, κοινωνική και περιβαντολογική επίδραση του τουρισμού στις τοπικές κουλτούρες. Γενικότερα θα βασίζεται επάνω στις τεχνολογικές, διευθυντικές και ηγετικές απαιτήσεις που αξιώνει το πεδίο της φιλοξενίας, του τουρισμού και της αναψυχής. Θα εστιάζει στη λύση σύγχρονων προβλημάτων των σχετικών επιχειρήσεων, μέσω μελετών περίπτωσης.
Στο πλαίσιο του κύκλου των μαθημάτων θα εξετασθούν πέραν των άλλων:

  • Η συμπεριφορά των τουριστών.
  • Η κατάρτιση επιχειρηματικών πλάνων για επιχειρήσεις φιλοξενίας, τουρισμού και αναψυχής.
  • Το μάνατζμεντ μικρών επιχειρήσεων φιλοξενίας, τουρισμού και αναψυχής.
  • Η εκτίμηση της βιωσιμότητας των μικρών επιχειρήσεων φιλοξενίας και τουρισμού και αναψυχής.
  • Τη διαχείριση των κινδύνων, της υγείας και της ασφάλειας των πελατών.
  • Ο αγροτουρισμός και ο οικοτουρισμός.

Στόχος
Η προετοιμασία των σπουδαστών για διευθυντική σταδιοδρομία στον τομέα των επιχειρήσεων φιλοξενίας, δια του συνδυασμού της τέχνης της φιλοξενίας με την επιστήμη του μάνατζμεντ.

Σκοποί
Να είναι σπουδαστές ικανοί να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ταχέως μεταβαλλόμενης βιομηχανίας της φιλοξενίας. Να μπορούν να συνθέτουν επιχειρηματικά πλάνα σχετικών επιχειρήσεων και να οργανώνουν τις απαιτούμενες δραστηριότητες. Θα γνωρίζουν τις ανάγκες των πελατών και θα έχουν την ικανότητα να ανταποκρίνονται σε αυτές, με τρόπο ώστε να εξασφαλίζουν την ικανοποίησή των πελατών. Να είναι ικανοί να επιλέγουν το κατάλληλο προσωπικό για τις επιχειρήσεις φιλοξενίας και να το διοικούν αποτελεσματικά. Θα είναι σε θέση να διαχειρίζονται τους κινδύνους που απειλούν τις επιχειρήσεις φιλοξενίας, τουρισμού και αναψυχής.

Παρατηρήσεις
Οι ασκήσεις πράξης θα περιλαμβάνουν την προετοιμασία ατομικών ή/και ομαδικών ασκήσεων και περιπτωσιακών μελετών.

Βιβλιογραφία

  1. Βαρβαρέσος, Στ. & Χρηστίδου, Α. (1999). Οργάνωση και λειτουργία οργανισμών και φορέων του τουρισμού. ΕΑΠ Πάτρα.
  2. Λύτρας, Π. (2002). Κοινωνία της αναψυχής, Interbooks.
  3. Walker, R. J. (2005). Introduction to Hospitality (4th Edition). Pearson Prentice Hall.
  4. Van der Wagen, L. (2003). Hospitality Management. Hospitality Press.
  5. Harrison, S.J. & Enz, A.C. (2004). Hospitality Strategic Management: Concepts and Cases. John Wiley and Son.
  6. Mullins, J.L. (2001). Hospitality Management and Organisational Behaviour. Pearson Education.

Επιστροφή


Copyright © 2011 Τ.Ε.Ι. Καβάλας - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων