Τ.Ε.Ι. Καβάλας - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Ηλεκτρονική Επικοινωνία - Εμπόριο

Υπεύθυνος μαθήματος: Μαδυτινός Δημήτριος
Τύπος μαθήματος: Υποχρεωτικό
Εξάμηνο: ΣΤ
Πιστωτικές μονάδες: 6

Λογική του μαθήματος
Στην εποχή της κοινωνίας των πληροφοριών και της γνώσης, το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί μια πραγματικότητα στην οποία συμμετέχουν διάφοροι φορείς όπως επιχειρηματίες, κυβερνητικοί οργανισμοί, καταναλωτές ή πολιτιστικές οργανώσεις. Το ηλεκτρονικό εμπόριο προσφέρει μια σημαντική και συνήθως χαμηλού κινδύνου επενδυτική ευκαιρία στο γενικότερο περιβάλλον οικονομικής ύφεσης. Δεδομένης, λοιπόν, της συνεχούς ανάπτυξης και διάχυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου, το μάθημα «Ηλεκτρονική Επικοινωνία - Εμπόριο» δημιουργεί ένα κατάλληλο θεωρητικό αλλά και πρακτικό πλαίσιο για την επίτευξη μιας ολοκληρωμένης και σε βάθος κατανόησης των εννοιών, της ορολογίας, της φιλοσοφίας, των οικονομικών και επιχειρηματικών δυνάμεων, των εργαλείων και των εφαρμοσμένων λύσεων που πλαισιώνουν και χαρακτηρίζουν τις διαδικασίες του. Μέσα από το μάθημα θα δοθεί μια ουσιώδης περιγραφή των βασικών στοιχείων που συνθέτουν το ηλεκτρονικό εμπόριο και πιο συγκεκριμένα στο πως διεξάγεται και πως γίνεται η διαχείρισή του και ποια είναι η μεθοδολογία αποτίμησης των βασικών ευκαιριών, περιορισμών ή κινδύνων, μέσα στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον.

Στόχοι
1.    Η εξοικείωση των σπουδαστών με τις νέες τεχνικές προβολής των επιχειρήσεων και προώθησης των προϊόντων ή υπηρεσιών που προσφέρουν.
2.    Η κατανόηση των δυνατοτήτων που προσφέρει το διαδίκτυο (Internet) στις επιχειρήσεις.
3.    Η κατανόηση της μελλοντικής σημασίας του διαδικτύου για την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων.
4.    Η απόκτηση γενικών αλλά και εξειδικευμένων γνώσεων για την κατασκευή ιστοσελίδων με συγκεκριμένο λογισμικό.
5.    Η ανάδειξη της σωστής διαδικασίας ηλεκτρονικού επιχειρείν ως βασική και στρατηγική επιχειρησιακή προτεραιότητα.
Αποτελέσματα μάθησης
A.    Γνώσεις και Κατανόηση
Με την επιτυχημένη ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν να:
•    Να ορίζουν το ηλεκτρονικό εμπόριο και τις διάφορες μορφές του.
•    Να αναγνωρίζουν τα βασικά στοιχεία των επιχειρηματικών μοντέλων ηλεκτρονικού εμπορίου.
•    Να σχεδιάζουν και να προωθούν μοντέλα ανάπτυξης ηλεκτρονικού εμπορίου.
•    Να χαρτογραφήσουν με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών το ψηφιακό τοπίο του εμπορίου στη σύγχρονη επιχειρησιακή πραγματικότητα.
•    Να αντιλαμβάνονται τις σημαντικές έννοιες και στρατηγικές που εφαρμόζονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
•    Να μάθουν τις βασικές τεχνολογικές έννοιες που διέπουν το διαδίκτυο.
•    Να σχεδιάζουν και να κατασκευάζουν ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου ακολουθώντας συγκεκριμένα βήματα και να κάνουν χρήση κατάλληλων εργαλείων για τη βελτίωση της απόδοσης της ιστοσελίδας τους.
•    Να περιγράφουν τις βασικές διαστάσεις της ασφάλειας στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
•    Να προτείνουν βασικές στρατηγικές μάρκετινγκ στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς και το κόστος και τα πλεονεκτήματά τους.
Β. Διανοητικές ικανότητες
Με την επιτυχημένη ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν να:
•    Αναπτύξουν  δεξιότητες αναλυτικής και κριτικής σκέψης σχετικές με θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου.
•    Εφαρμόσουν τη θεωρία σε πραγματικές καταστάσεις και να προχωρήσουν στην κριτική αξιολόγηση αυτών.
•    Εκτιμήσουν τη σημασία μιας στρατηγικής προσέγγισης στη διαδικασία λήψης επιχειρηματικών αποφάσεων σχετικών με θέματα η-επιχειρείν.

Γ.  Άλλες ικανότητες
•    Ικανότητες για την ορθή χρήση εργαλείων πληροφορικής.
•    Ικανότητα συνεργασίας στα πλαίσια ομάδας.
•    Ικανότητα σύνθεσης σκέψης.
Ενδεικτικό περιεχόμενο του μαθήματος
•    Επισκόπηση του Ηλεκτρονικού Εμπορίου.
•    Λιανικές Πωλήσεις στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο.
•    Συμπεριφορά Καταναλωτή.
•    Διαδικτυακό Μάρκετινγκ και Διαφήμιση.
•    Ηλεκτρονικό Εμπόριο Επιχειρήσεων με Επιχειρήσεις, Β2Β.
•    Καινοτόμα Συστήματα Ηλεκτρονικού Εμπορίου.
•    Κινητή Υπολογιστική και Εμπόριο.
•    Ασφάλεια Ηλεκτρονικού Εμπορίου.
•    Οικονομικά Στοιχεία του ΗΕ.
•    Κοινωνικά Δίκτυα.
•    Βήματα έναρξης μιας Επιτυχημένης Ηλεκτρονικής Επιχείρησης και Έργων ΗΕ.
•    Πρακτική εφαρμογή όλων των παραπάνω μέσα από εξειδικευμένο λογισμικό.
•    Επιχειρηματικό Πλάνο για Ηλεκτρονικό Κατάστημα – Τρόπος σύνταξης – Μελέτη Περίπτωσης
Δραστηριότητες μάθησης και εκπαίδευσης
A.    Γνώσεις και Κατανόηση
•    Διαλέξεις
•    Εργαστηριακά μαθήματα
•    Προτεινόμενη μελέτη
•    Δραστηριότητες εργασιών και παρουσιάσεων

B.    Διανοητικές Ικανότητες
•    Ενεργητική μάθηση μέσω κατευθυνόμενων συζητήσεων
•    Παρουσιάσεις και επιχειρηματολογία της ερμηνείας της βιβλιογραφίας και της επιχειρηματικής πρακτικής.

Γ.    Άλλες Ικανότητες
•    Επιστημονικά περιοδικά
•    Παρουσιάσεις και εργασίες
•    Ομαδικές συζητήσεις
•    Παρακολούθηση οπτικοακουστικού υλικού

Αξιολόγηση

Αποτελέσματα

Μάθησης

Μέθοδος

Αξιολόγησης

Ποσοστό

Ελάχιστος

Βαθμός

Λέξεις – Διάρκεια

Λεπτομέρειες

Α, Β, Γ

Εργασία εξαμήνου (Α)

25%

50%

στο σύνολο

3500-5000 λέξεις

Ομαδική βιβλιογραφική εργασία/Παρουσίαση

Α, Β, Γ

Εργασία εξαμήνου (Β)

25%

-

Ατομική εργασία για τη κατασκευή ιστοσελίδας με τη χρήση κατάλληλου λογισμικού μέσα από συγκεκριμένους κανόνες και πρότυπα σχεδίασης.

Α, Β, Γ

Εξετάσεις

50%

2 ώρες

Προτεινόμενα συγγράμματα

Βασικά Συγγράμματα

ISBN 

Συγγραφέας

Έτος

Τίτλος

Εκδότης

960-209-988-7

Πασχόπουλος, Α. και Π. Σκαλτσάς

2007

Ηλεκτρονικό Εμπόριο

Κλειδάριθμος

960-512-605-2

Turban, E., D. King, J. Lee, T.P. Liang and D. Turban

2010

Ηλεκτρικό Εμπόριο – Αρχές – Εξελίξεις – Στρατηγική από τη σκοπιά του Manager

Μ. Γκιούρδας

978-960-7182-80-7

Laudon K., Traver C.G.

2011

Ηλεκτρονικό Εμπόριο: Επιχειρήσεις, Τεχνολογία, Κοινωνία

Παπασωτηρίου

Άλλα Συγγράμματα

978-960-461-020-4

Τσακνάκης, Ι. και Α. Φλώρος

2007

Εισαγωγή στις Τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών

Κλειδάριθμος

978-960-461-041-9

Αρσένης, Σ.

2007

Σχεδιασμός Πετυχημένων Ιστοσελίδων

Κλειδάριθμος

978-960-286-919-2

Plant R.

2012

Ηλεκτρονικό Εμπόριο: Διαμόρφωση στρατηγικής

Έλλην

960-512-423-8

Snell, N., B. Temple and T. M. Clark 

2003

Μάθετε Internet και Web όλα σε ένα

Μ. Γκιούρδας

Επιστροφή


Copyright © 2011 Τ.Ε.Ι. Καβάλας - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων