Τ.Ε.Ι. Καβάλας - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Μάρκετινγκ Υπηρεσιών (Τουριστικό Μάρκετινγκ)

Υπεύθυνος μαθήματος:           Σπυρίδων Μάμαλης
Τύπος μαθήματος:                   Υποχρεωτικής Επιλογής 
Εξάμηνο:                                   Ζ
Πιστωτικές μονάδες (ECTS): 5

Λογική του μαθήματος
Ο τομέας των υπηρεσιών έχει καταστεί η κύρια πηγή παραγωγής πλούτου, εμπορίου και ανάπτυξης στην παγκόσμια οικονομία τα τελευταία χρόνια. Οι υπηρεσίες παράγουν το μεγαλύτερο μέρος του ακαθάριστου εθνικού προϊόντος τόσο στην παγκόσμια οικονομία όσο και στην Ελληνική.  Ταυτόχρονα η παγκοσμιοποίηση της παροχής των Υπηρεσιών συνέπεια της τεχνολογικής προόδου αποτελεί σημάδι για περαιτέρω μεγέθυνση του κλάδου από τη μία και αύξησης του ανταγωνισμού από την άλλη.  Συνεπώς η γνώση της φύσης των Υπηρεσιών και ο σωστός χειρισμός των παραμέτρων του Μάρκετινγκ αποτελούν απαραίτητα εργαλεία για την επιβίωση σε ένα έντονο ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές γνωρίσουν ότι είμαστε σε μια οικονομία Υπηρεσιών και μεταβαίνουμε σε μια κοινωνία εμπειριών ως αποτέλεσμα αυτών. Ως εκ τούτου η γνώση των βασικών εννοιών στις οποίες στηρίζονται οι υπηρεσίες και η εμβάθυνση σε θέματα διαχείρισης των παραμέτρων που συνθέτουν την παραγωγή και κατανάλωση αυτών σε συνδυασμό με τη γνώση της ιδιαιτερότητας της συμπεριφοράς των καταναλωτών Υπηρεσιών δημιουργούν το αναγκαίο υπόβαθρο για τον σχεδιασμό και εφαρμογή στρατηγικής Μάρκετινγκ.
Στα πλαίσια του μαθήματος οι φοιτητές θα εμβαθύνουν στις έννοιες του Μάρκετινγκ των Υπηρεσιών ώστε να είναι σε θέση να δημιουργούν αξία και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις επιχειρήσεις.


Στόχοι
1.    Η κατανόηση τους περιεχομένου των εννοιών του Μάρκετινγκ των Υπηρεσιών.
2.    Η κατανόηση της σπουδαιότητας του Μάρκετινγκ στις υπηρεσίες ως βασική πηγή καινοτομίας και ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος σε μια εποχή όπου οι υπηρεσίες είναι κυρίαρχες στην οικονομική ζωή του τόπου.
3.    Η εφαρμογή των βασικών αρχών και εννοιών στον τουρισμό.

Αποτελέσματα μάθησης

A.    Γνώσεις και Κατανόηση
Με την επιτυχημένη ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν να:
•    Κατανοήσουν τη διαφορά μεταξύ Υπηρεσιών και αγαθών στη φύση, στο σχεδιασμό στη μέτρηση των αποτελεσμάτων και στις πολιτικές των στοιχείων του μίγματος Μάρκετινγκ. 
•    Κατανοήσουν το σχεδιασμό και την ανάπτυξη μιας Υπηρεσίας
•    Σχεδιάσουν την παραγωγή και κατανάλωση των υπηρεσιών και τη ροή παροχής αυτών, καθώς και τους παράγοντες του μίγματος Μάρκετινγκ που την συνθέτουν.
•    Συντάξουν αυτόνομα ένα ερευνητικό σχέδιο για την μέτρηση και αξιολόγηση της υπηρεσίας από την πλευρά των καταναλωτών
•    Κατανοήσουν τις διαδικασίες διαχείρισης των ανθρώπινων πόρων τη σημασία τους στην παραγωγή και κατανάλωση της υπηρεσίας και τον σχεδιασμό επιλογής και εκπαίδευσης.
•    Κατανοήουν τις βασικές αρχές σχεδίασης δημιουργίας και πολιτικής διαχείρισης των υπηρεσιών.

Β. Διανοητικές ικανότητες
Με την επιτυχημένη ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν να:
•    Αναπτύξουν δεξιότητες αναλυτικής και κριτικής σκέψης σχετικές με τη χάραξη στρατηγικής για την ικανοποίηση του καταναλωτή υπηρεσιών και τη δημιουργία μίγματος Μάρκετινγκ Υπηρεσιών σε σχέση με τις ανάγκες και τις επιθυμίες του καταναλωτή.
•    Καλλιεργήσουν την κριτική σκέψη και να αναπτύξουν αναλυτικές και συνθετικές ικανότητες ζητήματα που αφορούν της δημιουργία, διάχυση και αξιοποίηση της γνώσης μέσα σε έναν οργανισμό. 
Γ.  Άλλες ικανότητες 
•    Ικανότητες αποτελεσματικής παρουσίασης με χρήση εργαλείων επικοινωνίας.
•    Ανάπτυξη γραπτών  και προφορικών δεξιοτήτων  επικοινωνίας
•    Διαχείριση σχέσεων
•    Ικανότητα σύνθεσης σκέψης.

Ενδεικτικό περιεχόμενο του μαθήματος
1.    Το Θεωρητικό πλαίσιο των Υπηρεσιών
2.    Η Σημασία των Υπηρεσιών
3.    Η Ανάπτυξη Υπηρεσιών
4.    Ο Καταναλωτής Υπηρεσιών - Ικανοποίηση Καταναλωτή
5.    Ποιότητα Υπηρεσιών
6.    Τμηματοποίηση -Έρευνα Υπηρεσιών
7.    Σχεδιασμός Περιβάλλοντος Υπηρεσιών
8.    Δημιουργία και Διαχείριση Εμπειρίας Υπηρεσιών
9.    Προϊόν Υπηρεσιών
10.    Προώθηση Υπηρεσιών
11.    Τιμολόγηση Υπηρεσιών
12.    Ανάπτυξη και σχεδιασμός Στρατηγικής Μάρκετινγκ

Δραστηριότητες μάθησης και εκπαίδευσης
A.    Γνώσεις και Κατανόηση
•    Διαλέξεις
•    Ασκήσεις πράξης
•    Δραστηριότητες εργασιών και παρουσιάσεων

B.    Διανοητικές Ικανότητες
•    Ανάπτυξη κριτικής αντίληψης
•    Ανάπτυξη αναλυτικής σκέψης
•    Κατανόηση των θεωρητικών / φιλοσοφικών θεμελίων και αρχών της ακαδημαϊκής έρευνας

Γ.    Άλλες Ικανότητες
•    Παρουσιάσεις και εργασίες
•    Ομαδικές συζητήσεις

Αξιολόγηση

Αποτελέσματα

Μάθησης

Μέθοδος

Αξιολόγησης

Ποσοστό

Ελάχιστος

Βαθμός

Λέξεις – Διάρκεια

Λεπτομέρειες

Α, Β, Γ

Εργασία εξαμήνου

20%

50%

στο σύνολο

1000-1200 λέξεις

Ομαδική εργασία

Β, Γ

Παρουσίαση εργασίας εξαμήνου

10%

5-10 λεπτά

Ομαδική Παρουσίαση

Α, Β, Γ

Εξετάσεις

70%

2 ώρες

Θέματα ανάπτυξης

Προτεινόμενα συγγράμματα

Βασικά Συγγράμματα

ISBN 

Συγγραφέας

Ημερομηνία

Τίτλος

Εκδότης

978-960-7745-29-3

Σπύρος Γούναρης 

2012

Μάρκετινγκ Υπηρεσιών,

Rossil. 

978-960-286-833-1 

Μπενετάτος Θεόδωρος Σ., Παπαγεωργίου Γεώργιος, Στεργίου Δημήτριος

2004

Μάρκετινγκ Μάνατζμεντ για Υπηρεσίες και Τουρισμό

Γ. ΠΑΡΙΚΟΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΟΕ

960-351-118-8

Αθανασούλης Χρήστος Κ

1997

Μάρκετινγκ Υπηρεσιών

Σταμούλη

0136107214

Lovelock, C. H. and J.Wirtz

2010

Services Marketing,

Pearson

Επιστροφή


Copyright © 2011 Τ.Ε.Ι. Καβάλας - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων