Τ.Ε.Ι. Καβάλας - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Ευρωπαϊκή Ολοκλήρωση

Υπεύθυνος:                            Δημ.Χριστοδούλου
Τύπος Μαθήματος:               Υποχρεωτικό
Εξάμηνο:                               Β
Πιστωτικές Μονάδες:            5


ΛΟΓΙΚΗ  ΤΟΥ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η Ελλάδα αποτελεί μέλος της Ευρωπαικής ένωσης και της Ευροζώνης που καθορίζουν και το πλαίσιο λειτουργίας της Οικονομίας και των Επιχειρήσεων.
Είναι συνεπώς φανερό ότι η γνώση των Ευρωπαικών δεδομένων αποτελεί αναγκαία προυπόθεση για την επιχειρηματική λειτουργία.
Στο πλαίσιο αυτό το μάθημα της Ετρωπαικής Ολοκλήρωσης επιδιώκει να παράσχει με τρόπο συστηματικό και πλήρη όλες τις αναγκαίες γνώσεις για την Ευρώπη.
Επίσης επιδιώκει να αναδείξει τα σύγχρονα Ευρωπαικά προβλήματα και τις διαφορετικές απόψεις για την αντιμετώπισή τους.
ΣΤΟΧΟΙ  ΤΟΥ  ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η κατανόηση της έννοιας και το υπεριεχομένου της Ευρωπαικής ολοκλήρωσης.

Η γνώση των αντιθέσεων και των συμβιβασμών που συνθέτουν την Ευρωπαική πορεία.

Η Ανάπτυξη κριτικής σκέψης μέσα απο την γνώση των θεωρητικών και πολιτικών αντιθέσεων που αναπτύσσονται στην Ε.Ε.

Η παρουσίαση των θετικών και αρνητικών όψεων για την Ελληνική Οικονομία απο την συμμετοχή της στην Ε.Ε και την ΟΝΕ.

Η κατανόηση των προβλημάτων ανταγωνισμού στις Ελληνικές επιχειρήσεις.

Η ανάπτυξη ικανότητας εξεύρεσης των σύνθετων αιτίων που προκαλούν τα οικονομικά φαινόμενα καθώς και η ικανότητα εξεύρεσης λύσεων.

Η ανάπτυξη ερευνητικής ικανότητας και αξιοποίησης της βιβλιογραφίας για παραγωγή νέας γνώσης.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ  ΜΑΘΗΣΗΣ

Α.Γνώση και Κατανόηση

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι ικανοί:

1.    Να γνωρίζουν τα κύρια στοιχεία της Ευρωπαικής ενοποίησης .
2.    Να γνωρίζουν την ΟΝΕ και τα προβλήματά της.
3.    Να κατανοούν τα σημερινά προβλήματα της Ε.Ε και να τα αναλύουν επιστημονικά.
4.    Να γνωρίζουν τις δυνατότητες που παρέχουν τα Ευρωπαικά προγράμματα και τα Διαρθρωτικά Ταμεία.

Β.Διανοητικές ικανότητες

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν :

•    Να έχουν επαρκείς ικανότητες κατανόησης της σύνθετης οικονομικής πραγματικότητας και έρευνάς της .
•    Να προσεγγίζουν κριτικά και χωρίς δογματισμούς τα προβλήματα και να επιδιώκουν λύσεις .
•    Να αναπτύσσουν αναλυτικές και συνθετικές ικανότητες και να έχουν κριτική σκέψη.

Γ.Αλλες ικανότητες

•    Ανάπτυξη ατομικής ευθύνης και διατύπωσης επιστημονικής γνώμης.
•    Ικανότητα παρουσίασης ιδεών γραπτά ή προφορικά .
•    Ανάπτυξη ομαδικού συνεργατικού επιστημονικού πνεύματος στα πλαίσια του επιστημονικού έργου.
•    Ορθολογική διαχείριση  του χρόνου για την έγκαιρη και ορθή ανταπόκριση σε καθήκοντα .

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ.

•    Εννοια και μορφές της Οικονομικής Ενοποίησης .
•    Τα αποτελέσματα της Οικονομικής Ενοποίησης
•    Εννοια και στάδια της Νομισματικής Ενοποίησης
•    Τα αποτελέσματα της Νομισματικής Ενοποίησης
•    Ευρωπαικές Πολιτικές
•    Ευρωπαικά Προγράμματα
•    Σύγχρονα προβλήματα της Ε.Ε
•    Ε.Ε και Ελληνική Οικονομία.


ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  ΜΑΘΗΣΗΣ  ΚΑΙ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Η μαθησιακή διαδικασία περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

•    Εισηγήσεις-Διαλέξεις
•    Οργανωμένος Διάλογος.
•    Ανατροφοδότηση της γνώσης
•    Ασκήσεις πράξης και μελέτη περιπτώσεων
•    Ερευνητική εξοικείωση-εκπόνηση –παρουσίαση εργασιών

Η όλη μαθησιακή διαδικασία αποσκοπεί στην ανάπτυξη της ερευνητικής  ικανότητας  ,στην ενίσχυση της κριτικής σκέψης, στην εξοικείωση με την βιβλιογραφία και στην δυνατότητα εφαρμογής της γνώσης στη πράξη .

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Η αξιολόγηση γίνεται με βάση τα ακόλουθα :

•    Εργασία εξαμήνου          20%
•    Γραπτές εξετάσεις          80%

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ  ΣΥΓΓΡΑΜΜΑ

Δ.ΜΑΡΔΑ Απο την ΕΟΚ στην Ευρωπαική Ενωση.ΖΥΓΟΣ.ΘΕΣ/ΝΙΚΗ

Επιστροφή


Copyright © 2011 Τ.Ε.Ι. Καβάλας - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων